Monday 1 July 2013

Back to reality..

Sambil-sambil dengar lagu Sistar19 ni, seronok menaip blog aku yang tiada orang pun berminat nak join. X kesah la sepa nak follow ke, read ka. Ini khas aku buat untuk aku membebel kisah hidup ku yang tidak menarik. Biar Allah sahaja yang tahu. Chewah! Berpuitis nampaknya ko Noris! :)

Apapun, hari ni, tajuk, Back To Reality. Ini semua gara-gara berangan sebab baca Novel satu ni. "Sungguh, Aku Gilakan Kau!" tajuknya ya.. Penulis? Kejap ah.. Oh, Ok by Izz Alejandra. Doiii.. Nama tu bah! Susah2 la bha mama sm baba nya mau pikir nama dia sebelum Lahir, senang2 jak dia ubah nama glamor. Hargailah pemberian nama kita tu biar seburuk mana pun. Chewah! Nanti x pasal2 org yang membaca ni ketawa, x kurang juga kutuknya..

Terlalu kusyuk baca novel ni buat aku berangan panjang sama buat aku x keruan nak baca sampai habis. Ini sebab jalan ceritanya comel walaupun slow. Watak utama "Adrianna dan daniel".. Haha! Betul Danial lagi. Rasanya dalam 5 tahun ni pemes sangat nama Danial/Daniel/Danny.. Cerita ok mula2 30 pages pastu suram hampir kepada klimaks cerita. Kuat komen kan? Alah pendapat aku jak bah! Kamu pulak? Skala aku nak bagi out of 10 is 6/10. 

Ok, aku berbloging ni nak cerita ini sebenarnya. Sedikit sebanyak cerita ada cerita hidup aku. Part yang mana? Part melawan dan keras kepala tu la. Hahha.. Novel ni juga buat aku teringat la kisah lama2. Kadang2 terdetik juga dihati aku. Kenapa cerita aku tidak sesuwit cerita dalam novel ni ya? Aku tau la dunia reality mana sama dengan cerita novel yang di reka ikut kemahuan manusia semata-mata kan? Aku kan manusia, mestilah aku nak semuanya yang terbaik kan? Bukan gitu? Babak ni wat aku ingat sorg mamat ni, pastu babak yang tu pulak buat aku ingat sorg mamat lain pulak. Bila pikir balik memang tiada yang manis dalam cerita cinta aku. Semua pahit! Seyes, semua pahit. sebab yang sweet tu semua bohong dan lakonan semata-mata. Tidak ka pahit tu? Mengenang kesah lama ka cik Noris oiii?! Ok, lupakan semuanya. Aku sekarang da tak kesah la apa nak jadi. Tak kawin pun x apa. Tapi kan sunnah. Camna ya? Aku tersepit antara kewajipan dan perasaan sendiri. Ya Allah, jangan engkau jauhkan aku dari hidayahmu ya Allah. Jangan engkau sempitkan pemikiranku. Amin.. Doakan sekali ya!

No comments:

Post a Comment