Saturday 6 July 2013

Ahlan Wahsalan Ya Ramadhan..

Ramadan datang lagi...

Setahun suda berlalu dan kini Ramadhan datang bertandang lagi. Alhamdulillah Ya Allah, syukur ke hadrat mu. Ramadhan yang di nanti kunjung tiba lagi saat aku masih bernyawa ini. Tapi cukup ka amalan ku sejak ramadhan lalu? :( Sesungguhnya Allah swt sungguh menyayangi umatnya seorang ini. Sungguh aku kejam terhadap NYA. Aku tidak pernah mengamalkan segala suruhanNYA dan kerap meninggalkanya. Tidak ka wujud rasa bersalah dalam diri ku? Sesungguhnya rasa bersalah itu ada menemaniku setiap masa tidak kira dimana sama seperti Syaitan yang kerap bebisik di telingaku menghasut dan menaburkan segala ilmu kejahatannya dan aku insan yang tidak berdaya dan tidak beriman terkulai layu mendengar bisikan halusnya tu yang sungguh lembut dan mendayu2. Tidak ka kamu merasakan segala bisikan syaitan itu sungguh lembut dari ceramah agama di masjid2 dan sebagainya? Aku cuba sedaya upaya untuk menangkis cuma aku tiap kali kalah. Ya Allah, kuatkan Iman ku. Ada kalanya aku ingin engkau mencabut segala perasaan ku tetapi aku risau jika itu berlaku, aku tidak akan kenal perasaan cinta terhadapMU, AgamaMU dan Nabi ku yang ku sanjungi. Ya Allah, berikan aku jawapan ya Allah. Sesungguhnya aku ketahui dengan jelas ujian yang KAU berikan ini hanya sedikit malah hanya sebesar zarah jika ingin dibandingkan dengan umat mu terdahulu dan orang2 yang ko perkatakan dalam Al-Quran. Aku cuma meminta agar ko jauhkan bisikan syaitan itu dari telinga dan lubuk hati ku ini hanya ingat terhadap MU ya Allah. Itu sahaja pinta ku. Aku sedar Syaitan telah banyak menghancurkan masa depan ku, aku benci mereka sedalam-dalamnya sehingga ke hari akhirat. Tolong ya Allah, aku memohon tolong jauhkan mereka dari hidup ku. Sesungguhnya itu sahaja pinta ku. 

Dari insan yang sering sendiri dan lemah dalam segala hal. 

No comments:

Post a Comment